>Memleketimden ekonomi-politik manzaralari

>Mesela?

Mesela, Tayyip Bey’e Hilton konusunda hiçbir şey söylemedim. Tayyip Bey’e gittim, “Ben Ceyhan’da rafineri kurmak istiyorum. 2,5 milyar dolar param var. Sizden teşvik istemiyorum, kredi istemiyorum. Direkt üç bin 500 kişiye endirekt 15 bin kişiye iş veriyorum. Türkiye’nin ithal ettiği mamülleri yapacağım ve kendim tüketeceğim” dedim. “Ne istiyorsun” dedi, “Bana müsaade verin” dedim. “Avusturyalılarla beraber sadece şey istiyorum” dedim. “Samsun’da kursan olmaz mı” dedi. “Olmaz efendim” dedim. “Niye” dedi.

“Çalık’a söz verdi”

“Ben Amerikalılara araştırma yaptırdım, 1.5 milyon dolar para harcadım. Onlar bana bu işin ancak güneyde olacağını söylediler” dedim. “Orayı bizim Çalık’a söz verdim” dedi.

Aynen öyle mi dedi?

Aynen böyle. Dedim ki “Efendim Çalık da yapsın, ben de yapayım.” “Putin var o işin içinde” dedi. “İtalyanların en iyi şirketi var. Berlusconi var” dedi. “Peki ne olacak” dedim. “Çalık var” dedi. “Ocak ayını bekleyelim. Ocak ayında bu iş konuşulacak. Ondan sonra bir şey yaparız” dedi. Şöyle bir şey geçti içimden, herhalde ocakta diyecek ki gelin dört-beş kişi kuruyoruz, sen de kur. “Ben kendi tüketeceğim şeyi kuracağım. Ben petrolcüyüm, Çalık petrolcü değil ki, o müteahhit, Ceyhan-Samsun arası boru hattını yapıyor” dedim. “Yok” dedi, “rafineriyi de söz verdim” dedi. “Peki’ dedim, çıktım. Ocak ayında görüşmek üzere çıktım. Kasım ayında Tayyip Bey bir şeye kızdı, dedi ki, “Bazı medya sahipleri geliyor bir şey istiyorlar vermiyoruz. Alıyor haber yapıyorlar.” Bir daha yanına gitmedim.

By fekmekci

One comment on “>Memleketimden ekonomi-politik manzaralari

Bir Cevap Yazın

